S'inicia el tractament contra la processionària a Font-Rubí
Els treballs consisteixen en la col·locació de trampes anti-baixada, tractaments in situ, i la incorporació de cartells informatius per als veïns.
Després d’un estudi encarregat a l’empresa de gestió de plagues Senplag, el consistori ha començat a treballar per tal de combatre la plaga de processionària al terme municipal de Font-Rubí, un dels més afectats. D’aquesta manera, s’ha iniciat el muntatge de trampes físiques que consisteixen en collars anti-baixada, sobretot a les espècies d’arbres més susceptibles, que són els pins i els cedres. També s’aplicarà un tractament que servirà per reduir la població d’aquesta espècie d’eruga. Finalment, per tal de tenir ben informats als ciutadans, es col·locaran cartells que senyalitzaran i explicaran l’estat dels arbres i de la zona.
Ara mateix, es poden observar bosses als pins i cedres de la urbanització, sobretot a les zones properes a l’ermita Mare de Déu de les Neus. El nivell de plaga actualment és important en certes àrees. Segons informa l’alcalde, Xavier Sala: “cal ser ràpids, perquè aquestes erugues començaran a baixar ben aviat”, de manera que “les actuacions han de servir per minimitzar els riscos i garantir la seguretat de veïns, veïnes i animals de companyia”.