L’oficina de Consum es desplaça pel Ripollès prèvia demanada

El Consell Comarcal del Ripollès gestiona l’Oficina Mòbil de Consum, que permet l’atenció descentralitzada de l’Oficina de Consum del Ripollès, als municipis de la comarca per tal d’acostar el servei a les persones mitjançant cita. Els usuaris que vulguin fer ús d’aquest servei han de contactar amb Consell Comarcal del Ripollès (972 70 32 11) o enviant un correu electrònic a consum@ripolles.cat i gestionar la visita.
A través de l’Oficina de Consum es poden presentar quatre tipus de peticions: consulta, reclamació, queixa i denúncia:

  • Amb la consulta es poden resoldre dubtes sobre els drets i obligacions com a persona consumidora o empresa; o per informar-vos de l’estat d’una reclamació.
  • Amb la reclamació podeu demanar a una empresa o a un professional la reparació d’un dany  del qual no heu obtingut una resposta satisfactòria dins del termini de trenta dies.
  • Amb la queixa es mostra la vostra disconformitat per un mal servei (un tracte inapropiat, un temps d’espera excessiu, etc.), sense demanar cap indemnització.
  • Amb la denúncia s’inicia la investigació d’uns fets que poden ser una infracció de la normativa de consum (una publicitat enganyosa, la manca de fulls oficials de reclamació, la venda d’un producte perillós, etc.).

Totes les accions plantejades des de l’Oficina de Consum serveixen per instar a les empreses a millorar els seu producte o serveis, si heu patit alguna incidència que us hagi perjudicat en el vostre dia a dia, podeu comunicar-ho. Cal recordar que, independentment de l’Oficina Mòbil, l’Oficina de Consum del Ripollès, ubicada a la seu del Consell Comarcal, a Ripoll, obre tots els dimarts de 12 a 14.30 h i de 16 a 18.30 h, i tots els divendres de 8 a 14.30 h.