La segona edició de les jornades “Dones i esport” es concentrarà el 23 i 24 de setembre
Camprodon reunirà conferenciants, com Laia Ferrer o Xavier Verdaguer, que parlaran de diferents vessants de l’esport i organitzarà activitats esportives i tallers amb un format més participatiu. Consulteu el programa d’activitats aquí.
El cap de setmana del 23 i 24 de setembre, Camprodon organitza la segona edició de les jornades “Dones i esport”, amb un nou format i concentrat en dos dies per fer-les més participatives. L’objectiu, reivindicar la posició de les dones i la paritat de sexes en l’àmbit esportiu. El regidor d’Esports, Xavier Rigat, explica que “el balanç que en fem de l’edició de 2016 és molt positiu, ja que la majoria de conferències van registrar una bona afluència de públic i aquestes van tenir qualitat i interès pels assistents, i aquest any no serà menys”. “Tot i que la filosofia i els objectius són els mateixos que el projecte iniciat l’any passat, aquesta vegada, enlloc de repartir les conferències esportives en diferents dates al llarg de dos mesos, es faran en dos dies per tenir un major impacte”, afegeix Rigat.
Les diverses activitats giraran al voltant de l’esport femení, però també es tractaran temes com la salut, el periodisme o la història. Malgrat que la pràctica esportiva s’ha estès i normalitzat entre les dones en els darrers anys, la manca de paritat entre sexes és una realitat i les dones pateixen encara importants greuges i prejudicis que condicionen i limiten la seva pràctica d’activitat física, tant a nivell professional com amateur. La periodista de Televisió de Catalunya, Laia Ferrer, parlarà d’aquesta situació dins del periodisme i l’especialista en medicina integrativa, Xavier Verdaguer, centrarà la seva conferència en els efectes positius que pot tenir una bona alimentació en el rendiment esportiu.
En relació a les activitats, els camprodonins podran participar en una excursió de muntanya familiar, provar de pujar al rocòdrom i prendre part de la cursa popular de BTT per la Vall de Camprodon, a banda d’iniciar-se en diferents esports o perfeccionar-ne la tècnica, gràcies als clínics de gimnàstica, patinatge, tennis taula i futbol femení que es relitzaran aquells dies. Els clínics seran dirigits per noies reconegudes en el seu àmbit i, després de cada activitat, faran una xerrada sobre el seu esport.
A més, les jornades comptaran amb una fira esportiva, especialitzada en el públic femení i situada al monestir de Sant Pere, i un parc lúdic esportiu a la plaça de Santa Maria. Xavier Rigat afirma que “les diferents entitats esportives de Camprodon participen molt activament de les jornades i són elles les que fan possible la tan necessària promoció de l’esport femení”.