La Residència Municipal amplia la quota de residents

La feina conjunta entre la Regidoria de Benestar Social i l’equipament feta en el marc del Pla Estratègic ha permès millorar qualitativa i quantitativament l’atenció a la gent gran.
Residència d'Avis Municipal de Camprodon
La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Camprodon i la direcció de la Residència d’Avis Municipal han desplegat al llarg dels darrers mesos una sèrie d’actuacions conjuntes amb l’objectiu d’augmentar el nombre de residents –temporals i permanents- i reforçar la imatge de l’equipament arreu de la comarca. Les propostes que s’han dut a terme s’engloben dins del Pla Estratègic que va presentar el consistori camprodoní el passat mes d’abril del 2016.
Resultats Pla Estratègic
La feina feta conjuntament entre el consistori i la Residència ha permès, d’una banda, augmentar significativament el nombre de demandes d’estades temporals durant l’estiu. En aquest sentit, s’han pogut beneficiar d’aquest servei un total de quatre usuaris, cobrint així totes les places disponibles.
D’altra banda, la Residència Municipal ha aconseguit doblar el nombre d’usuaris atesos al Centre de Dia, passant d’un 25% a un 50% d’ocupació. Mentrestant, l’ocupació del servei residencial s’ha mantingut dins la mitjana habitual. Núria Mas, regidora de Serveis Socials, assegura que “treballem plegats per poder dotar els col·lectius més vulnerables del municipi de millors serveis i recursos. Per això hem elaborat un seguit d’accions específiques per poder projectar arreu de la comarca cadascun dels serveis que actualment té disponibles el centre. Volíem ampliar la quota de residents i arribar a més persones i estem molt satisfets dels resultats”.
Finalment, l’actuació conjunta entre l’Ajuntament i l’equipament també ha permès augmentar significativament el nombre de visites a la pàgina web de la residència.
Actuacions Pla Estratègic
Entre les accions que s’han dut a terme de forma consensuada entre la Regidoria de Serveis Socials per millorar qualitativa i quantitativament l’atenció a la gent gran, destaca l’elaboració d’un díptic informatiu amb el serveis que ofereix l’equipament; la redacció d’entrevistes personalitzades amb alcaldes de la Vall de Camprodon i amb agents socials; i l’enviament de cartes adreçades a les persones amb una segona residència a Camprodon, amb l’objectiu de donar a conèixer els serveis d’estades temporals de la residència.
Totes aquelles persones que desitgin informació o tinguin sol·licituds específiques sobre els serveis de la Residència poden trucar al telèfon 972 74 01 24 o enviar un correu electrònic a geriatric@camprodon.cat.