Camprodon i l’escola Doctor Robert participen en un projecte Erasmus + per promoure l’aprenentatge efectiu en entorns naturals

La primera trobada d’aquest innovador projecte europeu es va realitzar els dies 26 i 27 de gener a Camprodon i Sant Joan de les Abadesses.
WhatsApp Image 2018-01-27 at 10.14.03(1)
Els municipis de Camprodon i Sant Joan de les Abadesses van acollir, el divendres 26 i el dissabte 27 de gener, la primera trobada del projecte Erasmus + NANOL (Nurturing affinity to nature through Outdoor Learning in special places), una iniciativa creada per afavorir i promoure l’aprenentatge efectiu en entorns naturals a l’aire lliure. Aquest projecte està coordinat per la Universitat de Girona i compta amb la participació de l’escola Doctor Robert i el Centre d’Educació Ambiental Alt Ter. A més, també participen en aquesta innovadora iniciativa escoles i centres d’educació ambiental de França, el Regne Unit, Finlàndia i Eslovènia.
L’objectiu d’aquest projecte és encoratjar els mestres de primària a utilitzar l’aprenentatge a l’aire lliure implementant pràctiques innovadores escolars vinculades al currículum en aquests contextos i fomentar la col·laboració entre escoles i parcs naturals/nacionals mitjançant l’intercanvi de diferents experiències i pràctiques.
WhatsApp Image 2018-01-27 at 10.14.02(1)
La primera part del projecte consisteix a posar en comú els diferents contextos i experiències de tots els partners per crear un marc comú de referència i intercanviar metodologies que s’apliquen en els diferents espais protegits. Tanmateix, en aquest primer any es posa especial atenció en la formació permanent dels mestres a la vegada que es creen propostes per a ser aplicades en el curs següent. El projecte té una durada de 30 mesos i farà trobades a Eslovènia (juny 2018), França (desembre 2018), Finlàndia (juny 2019) i Camprodon (març 2020).
La regidora d’Educació de l’Ajuntament de Camprodon, Núria Mas, destaca el fet que l’escola Doctor Robert participi en aquest projecte: “Per a Camprodon i per a l’escola és un privilegi formar-ne part. L’intercanvi d’experiències amb altres escoles i organitzacions europees creiem que serà molt positiu per impulsar noves formes de treballar amb els nostres alumnes en entorns naturals”.