6a Trobada Internacional de Micromineralogia i Sistemàtica Mineral de Camprodon – Rocabruna – 18 i 19 d’abril de 2026
La Trobada Internacional de Micromineralogia i Sistemàtica Mineral de Camprodon arriba aquest 2026 a la seva sisena edició, consolidant-se com un esdeveniment de referència dins l’àmbit de la mineralogia a nivell europeu. Amb caràcter biennal, la trobada reuneix col·leccionistes, investigadors i aficionats procedents de diversos països.
En les darreres edicions i accions de promoció, l’organització ha participat en fires d’intercanvi internacionals, com les celebrades a Itàlia (Bèrgam i Cremona) i França (Sant Juèri), establint contactes amb col·leccionistes francesos, italians i alemanys, alguns dels quals ja han confirmat la seva assistència a Camprodon.
Programa
Divendres, 17 d’abril
Durant el matí es duran a terme les tasques de preparació i muntatge de l’espai al pavelló vell, que acollirà la trobada. Aquest equipament ofereix un ampli espai per als expositors i participants.
Dissabte, 18 d’abril
- 08.30 h – Recepció dels expositors i muntatge final
- 10.00 h – Inici oficial de la Trobada
(L’acte d’inauguració institucional es podrà programar segons es determini des de l’alcaldia)
Activitats destacades
Durant la trobada es desenvoluparan diverses activitats adreçades a tots els públics:
Tallers d’iniciació als minerals
Espai divulgatiu per conèixer els conceptes bàsics de la mineralogia: diferències entre roques i minerals, formació dels cristalls i propietats com la fluorescència o la radioactivitat.
Horari orientatiu (dissabte): 11.00 – 13.00 h i 16.00 – 18.00 h
Microminerals i microscòpia
Observació de microminerals amb microscopi, especialment pensada per al públic infantil i familiar.
Sorral infantil
Espai lúdic situat davant del pavelló, al passeig de la Font Nova, on els infants podran buscar i descobrir minerals amagats a la sorra mitjançant tamisos i pales.
Quinieles mineralògiques
- Quiniela PRO: adreçada als expositors, amb identificació de 14 minerals de diferents nivells de dificultat.
- Quiniela infantil: activitat participativa per a la mainada i el públic general.
Premi especial
- Premi al millor micromineral d’òxid de titani (TiO₂)
Lliurament de premis
Els premis es lliuraran diumenge al matí o al migdia i inclouran:
- Quiniela infantil
- Quiniela PRO
- Premi al micromineral de TiO₂
Ubicació
📍 Pavelló vell de Camprodon
![]()
Aquesta trobada representa una oportunitat única per apropar la mineralogia al gran públic i, alhora, reforçar el posicionament de Camprodon com a punt de trobada internacional dins aquest àmbit científic i divulgatiu. Es tracta, en definitiva, de convertir Camprodon en un referent a nivell europeu de la Mineralogia i especialment dels microminerals.