La Generalitat anuncia la licitació de dos trams de la via ciclista del Ter
Aquestes obres suposaran el tret de sortida al desplegament de la via verda, una infraestructura llargament reclamada per Camprodon i la resta de municipis de la zona que aportarà seguretat en un tram que presenta molta afluència de gent.
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha obert la licitació de les obres de dos trams de la via ciclista del Ter, que donarà continuïtat a la ruta del Ferro (Ripoll – Sant Joan de les Abadesses) fins a Setcases. En concret, s’impulsen el tram de Sant Joan de les Abadesses i el que transcorrerà entre el nucli urbà de Camprodon i Llanars. Els treballs que es liciten sumen una inversió d’1,4 milions d’Euros. La via ciclista del Ter discorrerà en un entorn molt sensible ambientalment i connectarà amb la via cicloturística Pirinexus, que utilitza un tram d’enllaç per accedir a la ruta del Carrilet (Olot – Girona), a Sant Joan de les Abadesses i a Camprodon.
D’una banda, el projecte preveu la formació d’un vial per a vianants i ciclistes que connectarà el nucli urbà de Sant Joan de les Abadesses (rambla de Bernat Guillem de Samassó) amb la Colònia Llaudet, resseguint la carretera N-260 pel costat nord. Aquesta actuació també inclou la millora del camí d’accés de l’N-260 al pont del Reixac, tot separant el trànsit de vianants i bicicletes amb el dels vehicles motoritzats (especialment vehicles pesants) que l’utilitzen.
D’altra banda, s’impulsarà el tram de la via que ha d’enllaçar els nuclis urbans de Camprodon i Llanars, que té una longitud d’uns 1,3 quilòmetres –950 metres al tram urbà de Camprodon i 800 metres en el tram interurbà-. El tram en qüestió comença al pont de la carretera GIV-5254 que creua el riu Ter, on es preveu l’eixamplament de la vorera existent. També es condicionarà el tram de vorera fins al creuament amb el passeig de Maristany, que aquí formarà part del recorregut de la via verda en convivència amb els vehicles motoritzats. L’ampliació del pont sobre el Ter permetrà un pas per a vianants i ciclistes de 2,5 metres d’amplada. Un cop superada la trama urbana de Camprodon, la via verda discorrerà en paral•lel pel marge esquerre de la GIV-5264 fins a connectar amb la trama urbana de Llanars, al parc de mossèn Lluís Suriñach. El tram interurbà tindrà una amplada de 3 metres, amb un paviment de sòl-ciment. Les obres corresponents a aquest tram tenen un pressupost previst de 311.000 euros i una durada de dos mesos.