Consells per a un bon ús dels serveis sanitaris
En aquesta situació de crisi sociosanitària cal evitar la saturació dels Centres d’Atenció Primària. Aquí us proporcionem unes quantes recomanacions per facilitar la feina dels professionals sanitaris.
La situació de pandèmia en la qual ens trobem ha obligat a les institucions sanitàries i els seus equipaments a atendre els pacients seguint un conjunt mesures per a evitar aglomeracions. Per això, és molt important complir amb les recomanacions que ens fan arribar els Centres d’Atenció Primària de l’Institut Català de la Salut i de l’Institut d’Assistència Sanitària.
Com hi puc contactar?
Abans de desplaçar-se al CAP, pots demanar hora per alguna de les vies que hi ha obertes (de dilluns a divendres de 8h a 20h):
– Enviant un missatge a través del web de programació de visites (ics.gencat.cat).
– Trucant al 933268901.
– Trucant directament al CAP.
Puc fer gestions online sense anar al CAP?
Sí, accedeix a l’espai digital de La Meva Salut i, des de casa, podràs fer tràmits com:
– Fer una eConsulta amb el professional sanitari.
– Descarregar la recepta per anar a la farmàcia.
– Consultar resultats de proves, informes i diagnòstics.
– Gestionar l’agenda personal, com ara demanar o anul·lar visites.
Si encara no disposes d’accés a La Meva Salut, pots demanar el teu usuari i contrasenya aquí.
Consells a l’hora de desplaçar-se al CAP:
– Arribar a l’hora de la visita, no abans.
– Anar sol o només amb un acompanyant, si és imprescindible.
– Respectar les distàncies de seguretat.
– Portar la mascareta quirúrgica posada.
– Rentar-se bé les mans.